Božićno krstarenje po zapadnom Mediteranu

17.12. 2012. – 1. dan GENOVA, ITALIJA

Krenuli smo na obiteljsko putovanje u ponedjeljak odmah iza ponoći iz Zagreba  te smo se vozili  jako dugo i stigli u Genovu oko 10 sati ujutro. Vidjeli smo velike brodove u  još većoj luci (inače, Genova je  3. najveća luka u Italiji). Brod u koji smo se mi trebali ukrcati ipak je bio najveći i najljepši od svih u luci, imenom MSC Divina, a taj brod je počeo svoju plovidbu u svibnju 2012., tako da je to i najnoviji brod. Čim smo prošli uobičajenu proceduru oko brodskih kartica i slikanja, predaje naše prtljage i auta, ukrcali smo se u brod. Kabina nam je bila na 13. od mogućih 18 paluba (katova). Kako smo se iscrpili u dugoj vožnji autom, otišli smo ručati u restoran-buffet Calumet, koji se nalazio na 14. palubi. Nakon istraživanja, fotografiranja i razgledavanja broda, s najviše palube pratili smo  isplovljavanje. To je jako uzbudljiv trenutak jer tada brod trubi svojim sirenama kao za pozdrav gradu i okolnim brežuljcima, a one  paraju uši na ugodan način. Oko 18 sati otišli smo u restoran na svečanu  večeru. Restoran se zvao Vila Rosa i tamo smo imali vlastitog konobara koji je bio s Mauriciusa. Bilo je puno hrane na meniju, i naravno, sve sam morao probati.

18.12.2012. – 2. dan BARCELONA (ŠPANJOLSKA)

Putovali smo tijekom noći, a ujutro je brod pristao u  Barcelonu. Jutro je bilo sunčano, a kasnije je temperatura bila čak 23°C. Doručkovali smo i krenuli u razgledavanje grada. Obilazak grada bio je turističkim autobusom na kat,  otvorenog krova, koji se zove “Hop On Hop Off” te smo se vozikali po cijelom gradu. Takav prijevoz je u svim turističkim gradovima, kao da se voziš u nekom cabrioletu, ali puno višem. Kasno popodne vratili smo se na brod umorni, pomalo gladni i žedni te uz popodnevnu zakusku, i kolače i voće ponovno gledali isplovljavanje.

19.12.2012. – 3. dan –  plovidba

Brod je plovio prema državi Maroko koja se nalazi u  sjevernoj Africi. Dan sam proveo na 14. i 15. palubi u bazenu i jacuzziu i na ležaljkama na kojima sam se sunčao, čitao knjigu koju sam ponio od kuće. Navečer sam otišao sa sestrom i mamom u kazalište.Tamo  sam upoznao dvije sestre iz Đakova te brata i sestru iz Splita, s kojima  smo se družili do kraja krstarenja. Kasno navečer prolazili  smo Gibraltar. To je prolaz između dvaju kontinenata, s lijeve strane je Afrika, a s desne Europa, a Gibraltar spaja Sredozemno more i Atlantski ocean,  nazivaju ga „morskim pragom“ jer je more ovdje jako „plitko“, svega 250 metara.

20.12.2012. – 4. dan CASABLANCA, MAROKO

Prekrasan grad pun palmi s pravim ljetnim vremenom, čak 27°C. Izašli smo iz broda te pješice razgledavali grad, okolicu i prekrasnu džamiju kralja Hassana II., koja je 3. najveća džamija na svijetu, a koja se jednim dijelom nalazi na samom Atlantskom oceanu. Razgledavali smo ju iznutra i izvana. Poštovali smo običaje te smo tako kod ulaska morali izuti cipele i hodati bosonogi. Džamija je vrlo lijepa, puna detalja, a u isto vrijeme je strašna i veličanstvena. Puno materijala od čega je građena dolazilo je iz cijeloga svijeta. Nakon razgledavanja odlazimo u obilazak grada. Grad je s jedne strane bogatstvo i ljepota raskoši, a s druge strane ljudi koji žive u bijedi, siromaštvu i prljavštini. U restoranu u centru grada jeli smo razne vrste riba, ljuti umak i njihov kruh koji je u stvari nekakva pogača, uz naravno njihov poznat marokanski čaj od mente (izgleda ružno, ali okus je fin).  Nakon kasnog povratka brod je isplovio prema Tenerifima.

21.12.2012. – 5. dan plovidba oceanom prema Kanarskim otocima.

Ujutro sam se probudio umoran, te vidio samo more oko broda, ocean, sunce  i nebo oko nas. Otišao sam na doručak, poslije sam sjedio u knjižnici i čitao knjigu. Dan je prošao u druženju s novim prijateljima iz Londona. Od obilaska trgovina na brodu, kupanja, jela i drugih zanimacija već sam se umorio.Predvečer  smo u baru, na  18. katu broda  popili sok uz zalazak sunca, a zatim otišao  u kazalište i disco.

22.12.2012.- 6. dan SANTA  CRUZ DE  TENERIFE, ŠPANJOLSKA

Brod je pristao u luci dok se razdanjivalo. Ovaj lučki grad me je jako zadivio svojom ljepotom i mirisom . Umjesto vrabaca i golubova kao kod nas, tamo je veliki broj papiga koji lete po cijelom otoku koji je poznat i po najljepšem akvariju s dupinima. Grad je prelijepo uređen i čist, najljepši koji sam vidio do sada, s velikim egzotičnim botaničkim vrtovima, a jedan  od njih se zove “Loro Park“. Ima puno  prekrasnih ulica, trgova i  plaža, a posebno se ističu puno plantaža banana. Naravno, svidjele su mi se i trgovine jer je sve je puno jeftinije nego kod nas. Nakon shoppinga, pravac na plažu podno velikog vulkana “Teide” visine 3718 metara i 3. po veličini na svijetu,  koja se zove  Puerto De la Cruz . Prekrasna kilometarska  pješčana plaža i palme, kupanje.

23.12.2012.-7. dan FUNCHAL (PORTUGAL)

500 godina stari glavni grad otoka MADEIRA, a ime je dobio po komoraču  kojeg ima svugdje, kao kod nas trave. Otišli smo šetati gradom gdje se na ulicama održavao Božićni sajam, jaslice stvarne veličine, a u pozadini  je zbor i božićne pjesme.

U kasnim satima zaplovili smo prema Malagi.

24.12.2012. – 8. dan- plovidba na moru

Badnjak. Cijeli brod je nekako radostan i veseo, po cijelom brodu čuju  se božićne pjesme. Posluga je marljivo radila i pripremala sve za ponoć, a turisti se sunčali, plivali  u bazenu, pijuckali po barovima . Ja sam plivao i sunčao se na čak 28°C, a  poslije sam igrao košarku s društvom na košarkaškom igralištu na 18. palubi. Igralište je otvoreno, a od samog mora i neba dijelila nas je samo zaštitna mreža, zastrašujuće. U ponoć je u restoranu bilo božićno slavlje.Bile su napravljene razne skulpture od čokolade, karamele, leda, razne torte i slastice. Čestitali smo si Božić i pružili ruke svima oko sebe. Zaista predivno, ljudi iz svih krajeva svijeta, svih jezika, svih rasa, svih boja kože, ali samo  jedna želja „Blagoslovljen Božić“ i uz pozdrav Gibraltarskih vrata za ulazak u Sredozemno more iz Atlantskog oceana.

25.12.2012..- 9. dan MALAGA, ŠPANJOLSKA

Božić je!

Došli smo u Malagu. Vrijeme je bilo tmurno i kišovito. Razgledavali smo grad i botanički vrt, zatim smo otišli u razgledavanje popularnog ljetovališta Costa del Sol. Željeli smo u kupovinu, ali sve je bilo zatvoreno. Saznali smo da je to rodno mjesto slavnog slikara Pabla Picassa.  Ubrzo smo se vratili na brod. Otišao sam s prijateljima u kazalište na jednu od glazbenih  predstava, kasnije smo svratili  u bar i disco gdje smo plesali do ranih jutarnjih sati.

26.12.2012.- 10. dan plovidba na moru

Druženje s prijateljima, cijeli smo dan sjedili i pričali viceve jer smo bili umorni od plesa i tulumarenja. Danas na brodu nije bile ništa posebno, ustvari bili smo malo umorni, samo more oko nas…a valovi do 5 metara,  koma i zlo cijeli dan, tableta i spavanje….to neću zaboraviti nikada.

27.12.2012..-11. dan CIVITAVECCHIA (ITALIJA)

Pristali smo u luci koja je druga najvažnija luka u Italiji, iz doba Rimskog carstva, u kojoj su bile smještene Rimske galije, u drugom je svjetskom ratu bila potpuno razorena, ali je ponovno sagrađena. Stari grad kao i utvrda starog grada “Forte Michelangelo”  bila je zaista lijepa i zanimljiva sa starim zidinama i katedralom koje je napravio papa Urban VIII, te fontanom koju je dizajnirao slavni Vanvitelli. Sjedili smo na plaži i gledali turiste kako šeću.

28.12. 2012.- 12. dan GENOVA (ITALIJA)

Brod je pristao u Genovi, početak našeg putovanja postao je sada i kraj. Iskrcali smo se, krenuli za Zagreb.

Bilo mi je jako žao što je krstarenje završilo, ali zaželio sam se svoje kuće, grada i  prijatelja da im sve ispričam ovom pričom.